איך מעבירים תרומה כספית לנזקקים?

העברת תרומה כספית לנזקקים מחייבת תיווך מצד גופים שמתמחים בכך. התיווך של גופים אלו חשוב, כי הוא מאפשר לדעת שהתרומה הגיע ליעדה בשלום. כך למשל אנחנו שומעים חדשות לבקרים על תרומות שנגנבו, או על מעילות בכספי ציבור שמבוססים על כספים שהועברו על ידי אנשים שבכלל התכוונו לתרום אותם. אז כדי למנוע עוגמת נפש מן הסוג הזה, מה שעושים הוא להעביר כל סוג של תרומה כספית לנזקקים רק בתיווך גופים לגיטימיים.

הגופים שעוסקים בתחום של המגזר השלישי ומכירים מקרוב את הצורך בסוגים שונים של תרומה כספית לנזקקים יכולים לסייע להעביר אותה בצורה מסודרת. ראשית, יש להם את הכלים הטכניים הרלוונטיים מבחינת חשבון בנק או הרשאה לפעילות מסחרית. שנית, הם נמצאים תחת פיקוח ורגולציה – כמו למשל מצד הביטוח הלאומי או ארגוני הרווחה והסיוע הכפופים אל משרד האוצר ומשרד הכלכלה.


 

מה צריך להיות הסכום של תרומה כספית לנזקקים?

רבים שרוצים להעביר תרומה כספית לנזקקים ולא יודעים איך לעשות את זה, מוצאים את עצמם מתלבטים גם לגבי הסכום. מצד אחד, ברור מאליו שכל סכום של תרומה כספית לנזקקים הוא מבורך ויכול להציל חיים של אנשים אחרים. מצד שני, עלינו להביא בחשבון את המשאבים שעומדים לרשותנו. לכן, הפתרון הוא לשלב בין סכומים שונים של תרומה כספית לנזקקים לבין עוד סוגי תרומות.

מי שאין להם בעיה של תקציב יכולים לבחור את הסכום של תרומה כספית לנזקקים אחרי התייעצות עם גופי סיוע ולאחר בירור לגבי הצורך האמיתי המגיע מהשטח. לעומת זאת, במקרים אחרים יכול להיות שנרצה לשלב תרומה כספית לנזקקים בסכום נמוך יותר – אבל עם שעות התנדבות בקהילה, תרומת חפצים ובגדים וכדומה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מענה אנושי לעסקים

לפי מה משווים בין סוגים שונים של מוס שיזוף עצמי?

מה היתרונות של טיולי צילום בארץ לעומת טיולים כאלה בחו"ל?