איך משיגים סיוע לניצולי שואה?

המון אנשים שמתנדבים עם ניצולי שואה וכמובן גם קרובי משפחה שלהם, רוצים להשיג להם סיוע אבל לא יודעים איך לעשות את זה. בפועל, הדרך להשיג סיוע לניצולי שואה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. בנוסף, יש דרכים שונות שבהן ניתן לפעול על מנת להציע וגם להשיג סיוע לניצולי שואה. אז אם רוצים להתאים את הסיוע למה שניצולי שואה באמת צריכים, חשוב להכיר את ההבדלים בין האפשרויות שעל הפרק.

מבחינת מתנדבים, הדרכים להשיג סיוע לניצולי שואה יכולות להיות פרסום מודעות ברשתות חברתיות, שימוש בגופים מוניציפאליים שעוסקים בנושא וכמה שיותר מעורבות מצד חברים, קרובים ובני משפחה. אם לעומת זאת רוצים לתת סיוע לניצולי שואה ולא יודעים למי לפנות, אפשר לעשות את זה ישירות דרך גופים פרטיים או ציבוריים שמתמקדים במגזר השלישי.


מה מאפיין סיוע לניצולי שואה?

סיוע לניצולי שואה חייב להתאים לצרכים ולמאפיינים המיוחדים שלהם מבחינת גיל או מצב רפואי. בגלל שברוב המקרים מדובר על סיוע לניצולי שואה שמיועד לאנשים מאוד מבוגרים, הוא כולל למשל שילוב בין עזרה בקהילה לבין תרומה כספית. כמו כן, המון ניצולי שואה זקוקים כיום לסיוע חומרי – כמו למשל באמצעות מכשירי חשמל וגופי חימום לחורף, בגדים ושמיכות.

עוד מאפיין של סיוע לניצולי שואה הוא הצורך לתת להם גם עזרה עיונית. מלבד עזרה סיעודית או חומרית, אפשר להגיע אל ניצולי שואה ולשוחח איתם כדי לארח להם חברה. לאחר מכן, ניתן לבדוק מה ניצולי שואה צריכים מבחינת חיי היום יום שלהם: עזרה בפעילויות, סיוע בביצוע פעולות, התנדבות אישית למשחק משותף ועוד. בכל אחד מההקשרים האלה, שמים דגש על היכולת של המתנדבים או המסייעים לעזור לניצולי שואה להתמודד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מענה אנושי לעסקים

לפי מה משווים בין סוגים שונים של מוס שיזוף עצמי?

מה היתרונות של טיולי צילום בארץ לעומת טיולים כאלה בחו"ל?