איפה אפשר למצוא נתונים על משפחות נזקקות?

הנתונים על משפחות נזקקות עוזרים לתכנן את הסיוע המתאים עבורם. אנשים פרטיים וגם גופי רווחה יכולים להיעזר בסוגים שונים של נתונים כאלה על מנת לדעת כמה משפחות נזקקות יש בישראל, איפה רובן נמצאות, מה הן צריכות, מה יכול לסייע להן גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך ואפילו מה יוציא אותן ממעגל העוני. אם מביאים בחשבון את ההבדלים בין מקורות הסיוע, מפנימים היטב גם את הערך של היכרות עם נתונים על משפחות נזקקות.

קיימים כמה מקורות שונים שבהם אפשר להיעזר על מנת למצוא נתונים על משפחות נזקקות. אפשרות אחת למשל היא להתמקד בנתונים שמפורסמים על ידי מוסדות רשמיים, כמו למשל המוסד לביטוח לאומי או גופי הרווחה הפועלים תחת משרדי הממשלה. לעומת זאת, אפשרות אחרת היא להתמקד בנתונים שמפורסמים על ידי הגופים הפרטיים – בעיקר אלו ששייכים למגזר השלישי.


האם אפשר לאסוף את הנתונים על משפחות נזקקות בצורה עצמאית?

בעידן של היום ניתן לנסות לאסוף לפחות חלק מהנתונים על משפחות נזקקות גם בצורה עצמאית. כדי לעשות את זה, כל שנדרש הוא לעקוב אחר פרסומים שיש באתרי האינטרנט, בתקשורת וברשתות החברתיות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא חייבים להיות בעלי רקע קודם על מנת לחלץ ממצאים מתוך אותם נתונים וכדי להשתמש בהם כדי לבנות תכנית סיוע אפקטיבית.

בסופו של דבר, נתונים הם הבסיס לכל החלטה. אם רוצים לאסוף סוגים שונים של נתונים ולשלב אותם בתכנית התערבות כדי לעזור לסוגים שונים של משפחות נזקקות, צריך להשקיע בזה זמן ומחשבה. מנגד, תמיד אפשר להיעזר בנתונים שכבר נאספו על ידי גורמים שמתמחים בכך – בין אם מהסקטור הפרטי ובין אם מהמגזר הציבורי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לפי מה משווים בין סוגים שונים של מוס שיזוף עצמי?

סדנאות צילום בסמארטפון

גישור בירושלים